True Love is unbeatable!

True Love is unbeatable!
True Veins - Technics & Styles

It’s a start to the end.. Or eternal life..

Welcome to the Grand Psychotic Castle Of thousands of thoughtful souls and great people that have been political.

Z.Dee.Reich

Wikipedia

Søkeresultater

Transmadness

søndag 13. september 2009

Bygdesamfunn

Hmm.. Før jeg begynner vil jeg bare si at det som står skrevet nedover her ikke er personlig mot noen, og at en del andre ting som er nevnt kun er under tegnendes tanker og meninger etter å ha vokst opp i et såkalt bygdesamfunn/tettsted.
Har veldig blandete følelser om dette..
Øyen er utrolig vakker, både om sommeren og vinteren,og er etter min mening en naturperle!
Men det som ødelegger øyen er en del av folka her, skal vi si 80% ?
Folk som "tror" de eier hele øya er jo problem nr.1..!
Så har vi "wannabes" som fortvilet prøver å fortvilet prøver å være snobber,men p.g.a. pengemangel og naivitet blir de ikke annet blir de ikke annet enn patetiske fjols som ikke vet hvordan de skal oppføre seg!
Men,men,nok om det.. Gidder ikke bruke tid på dere!
Til politikerne her ute vil jeg bare si en ting :
Hadde dere f.eks. brukt litt kroner på å investere i andre ungdomstilbud enn bare fotball & sport ( det finnes faktisk mennesker med andre interesser og ! ) Så tro jeg nok dere kanskje hadde fått bukt med utflyttingsproblemet som dere skrev om i avisa for noen uker siden.
Det er jo ikke rart unge ikke gidder flytte tilbake når de er ferdig med utdannelse etc sånn som situasjonen er idag.
Man har jo selvfølgelig lagerarbeid og lignende,men det er jo ikke akkurat drømmen hvis man f.eks har utdannet seg til psykolog,ingeniør etc.. Man får jo ikke akkurat brukt evnene sine på ved å jobbe på et lager om man er psykolog osv..
Og driver man med musikk her i kommunen blir man nærmest bare gjort til latter,for det eneste folk ser noe i her ute er fiske.. Sorry å måtte si det,haha..
En annen grunn til at folk ikke liker seg her er p.g.a alle ryktene som som florerer.
Om man ikke passer perfekt inn i "idyllsamfunnet" som er her ute kommer man ingen vei.
Ingen gidder vel å bo et sted der man ikke kan skille seg ut, uten å bli taleobjekt nr.1 de neste årene! "Jo,jeg bor jo her driter fullstendig i hva folk måtte mene" Men alle er desverre ikke sånn ;) Det tar knekken på dem.
Det ville jo blitt et utrolig "grått" samfunn hvis alle skulle følgt kommunens "hjemme snekrede" lover og moraler !
Men uansett så har jo folk forskjellige meninger og synspunkt, så hver og en får jo selv velge hvor de vil bo.
Men å bli forhånds dømt av "vi tror vi er perfekte folk" er ikke mitt høyeste ønske og sikkert ingen andres heller,men jeg velger å ignorere det !
Og til deg som leser dette og tror du er perfekt... : VÅKN OPP! Du lever i en drøm! Om du fortsatt ikke våkner synes jeg synd på deg.
Med årene kommer du til å merke det både fysisk og psykisk..
Det kan ikke være noe enkelt i lengden og hele tiden måtte passe på hvert steg man tar i livet,bare for at folk ikke skal snakke om en.
Enkelte vil nok ofre så mye,men for å si det rett ut, ikke faen om jeg gidder ! Da får det heller bare gå rykter.. Jeg gidder enkelt og greit ikke å prøve være som andre hele tiden.
Jeg vil ha mer ut av livet enn som så ! Feil har jeg gjort, og delvis lært av dem ;)
Det jeg prøver å si er : Hvis folk tør slå seg litt mer løs, og ikke være så forbanna redd for hva "andre" sier hele tiden, så tror jeg det hadde vært et MYE bedre samfunn her ute.
Og hvis vennene dine ikke tåler du gjør noe utenom det "vanlige" Da er de ikke "ekte" venner etter min mening! Venner støtter,de snakker ikke bak hverandres rygg, slik som mange gjør.
Ordtaket "Mennesket gjør seg selv respektert ved å sladre på andre" er vel en bås de kan plasseres i.. Noen kommer nok til å problemer med å "fordøye" dette ,vel hva kan jeg si? Det er jo dere det er rettet mot!
Folk må gjerne kommentere dette.. Hadde vært artig og hørt andres synspunkter.. Men Ah,det glemte jeg : PASS PÅ HVA DU SKRIVER! ANDRE KAN JO SE DET ! Ha ha..

23.11.99


Dette ble trykt i avisa Marsteinen for 3-4 år dien med tittelen "Hjartesukk" en tittel jeg overhodet ikke likte,mem aviser redigerer jo alt etter hva de vil så la gå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar